Nöja sig?

Igår pratade jag med en god vän om allt mellan himmel och jord. Vi kom varandra riktigt nära och vågade prata om våra innersta känslor. Berättade om våra drömmar och annat som dök upp. Konstigt att en person som man känt så kort tid kan få en att känna sig så trygg. Kändes som vi känt varandra hela livet. Tror detta kan bli början på en lång och fin vänskap. Fick mig att inse att det inte går att fortsätta i samma spår. Varför nöja sig med det näst bästa när man kan få det bästa?

Och med det sagt..det är dags för en förändring..dags för Erika att tuffa till sig och stå på sig.
Hatar att du ständigt kör över mig..mina känslor spelar ingen roll så länge du får som du vill. Men det är slut med det. Kompromissa får man göra i alla olika förhållanden...men det är inte en person som ständigt ska vika sig. Man ger och tar. Annars så har man liksom inget att bygga på...Känns som att jag fått nog av alla dess energi tjuvar. Dags att rensa upp bland alla förhållanden. Såna som förstör som tycks trivas med att se mig dåligt behöver jag verkligen inte i mitt liv.
Det är trist att jag trodde att vi hade något speciellt när du bara kastar bort allt. Fattar inte ens hur man kan vara så ego som du. Men du ska veta en sak..du sabbar inte bara för mig...du sabbar för dig själv. Och det hoppas jag du inser innan du blir helt ensam.
Och du...kör över folk hela tiden...med din stil kommer man ingen vart..det ska du ha klart för dig. Folk ser lätt igenom det tunna skalet som är du.

Nu ska jag gå och möta en av mina bästa vänner...du ger mig så mycket och jag hoppas att du känner att du får lika mycket tillbaka. För utan dig hade jag knappast klarat mig igenom allt som varit...<3

//ERIKA

Kommentera här: