Downtown train

Det känns som nån slog upp ett hål
Solen har dragit'sig tillbaka
Jag tar några danssteg ut
Det här kan vara min natt
Inte en plats är tom
på tåget in till stan
jag delar ståplats med tonårsgängen

dom står och drömmer
och det gör jag med
det är det enda vi har gemensamt
dom vill ha allt som natten kan ge
men jag vill bara att du ser mig
och om du hör min bön
om jag hittar din frekvens

jag måste fråga dig
måste fråga dig

får jag se dig ikväll
på ett tåg till stan
varje natt
varenda natt är likadan
det spelar ingen roll

där är ditt fönster
jag ser att det är släckt
där är trappan upp till huset
jag går på gatan förbi din port
står i korsningen under ljuset
kan höra stegen nu
jag känner hjärtat slå
jag cirklar runt omkring det
så att jag aldrig kommer få

får jag se dig ikväll
på ett tåg till stan
varje natt
varenda natt är likadan
och jag går ensam nu

får jag se dig ikväll
på ett tåg till stan
ingenting
ingenting blir som det ska
på tåget som går in till stan

får jag se dig ikväll
på ett tåg till stan
ingenting
ingenting blir som det ska
på tåget som går in till stan


Kommentera här: