solens inverkan på alltet...

Måste säga att jag är förundrad över hur kropp och själ fungerar. Idag strålar solen i det annars så mörka november. Jag tog en skön promenad och solen gjorde stor inverkan på mitt humör. Jag känner mig pigg och glad! 
Så skönt att så lite (?) kan göra så mycket.
Utlandsflytt kanske vore något?!  Nä men skönt att få se solen iallafall. 
Under promenaden funderade jag lite på hur jag vill att livet ska se ut. Jag vill att det ska präglas av glädje och ljus. Jag förstår att det kommer stunder när livet omges av mörker men då gäller det att tänka positivt och se att allt ju faktiskt bara kan bli bättre. Och nej, jag är inte hög bara tankfull ;-) 
Ska försöka bli bättre på att ta mig ut igen, morgonpromenaderna har liksom lagts på hyllan men känner att det är dags igen nu. Man hinner ju mycket mer om man startar dagen direkt. 
Nu ska jag ägna mig åt den lille killen som sprattlar i babygymmet. 

Kommentera här: