jag sosse? nähä..

Japp jag erkänner. Jag är sosse in i benmärgen..om det är mitt bristande intellekt eller bara för att jag värnar om andra människors rättigheter må ju vara osagt. Ok..kanske inte så kul att erkänna att man är sosse idag...men jag skulle heller aldrig rösta på ett parti som hellre vill att RIKA ska få mera..än att det om möjligt skulle kunna gå att dela ut lika..
Självklart ska folk som har utbildning ha bättre betalt. Det tycker väl de flesta..men när lönesummorna börjar bli helt orimligt höga..då kanske det är dags att fundera hur besparingarna ska göras. Och om man tänkte till riktigt kanske man skulle se att det inte går att spara in på personalen som utför själva jobbet. Pröva att sänk era löner i första hand. Dra in på alla småchefer..då kanske vi skulle kunna bedriva riktig vård istället för det in och ut arbetet vi gör.
Arbetskamrater har berättat om tider då man var hos brukaren någon timma..det låter som en saga idag..

Och ja jag tog åt mig..haha..men skrattar bäst som skrattar sist..
Jag kan fortfarande stå på mina EGNA ben..och det är jag STOLT över..

Jag har världens bästa familj som ställer upp i alla väder..inte bara när det gäller pengar...
Sug på den du...

//ERIKA
1 Carolina:

skriven

Tävlingen i samarbete med Tuffa Tilda är nu avslutad - var det du som vann? Kika in och titta, och tävla gärna igen i min nystartade tävling i samarbete med Lilla Barnkammaren! kram

Kommentera här: