brandmän...

Måste ju bara berätta vad som hände mig och Annsofie på jobbet igår.
Kl var strax efter sju...vi hade tagit alla våra nycklar. Var naturligtvis lata och tog hissen ner i källaren.
När vi nästan är nere smäller det till och hissen stannar.
Hjälp..trycker på alla knappar som finns men inget händer.
Lyckas hitta en knapp som går till en larmcentral. Berättar vad som hänt och de lovar att skicka ut personal så fort som möjligt. Det dröjer och vi börjar bli lätt panikslagna..
Ringer de igen..en man är på väg för att hjälpa oss.
På utsidan står en annan arbetskamrat, Helena. Hon försöker prata med oss så vi inte ska få mer panik..
Efter ca 50 minuter ringer Helena journumret igen..det visar sig att de aldrig fått iväg någon man utan skickar brandkåren.
Brandkåren tänker jag..brister ut i gapflabb..fatta vilken turbulens för att få ut oss ur hissen..
Några minuter senare dyker brandkåren upp. Ett gäng heta män som fnissar lite åt situationen..
Det hela slutar med att de måste dra upp oss i armarna ur ett mindre hål så vi kommer ur..
Fatta hur mycket jag garva när jag ser minerna på dessa killar..ojoj..
De gick ju inte av för hackor direkt..;)

Så är ni intresserade av att dejta brandmän...använd hissen..;)

//ERIKA

1 Anonym:

skriven

Hahahaha nåt kul.....pappa tycker du har hans sinne för humor ;) d tycker jag var kul. kram mamsi

Kommentera här: